Case study

23.09.2020.

Jak zmotywować pacjenta do podjęcia kompleksowego leczenia? – płukanki Listerine w innej odsłonie

Partner serii warsztatów:

Aby sprostać oczekiwaniom Sponsora, a jednocześnie zaproponować naszym Członkom wartościowe szkolenie, lek. dent. Michał Dudziński zaprojektował autorskie szkolenie pt.: „Jak zmotywować pacjenta do rozpoczęcia kompleksowego leczenia stomatologicznego”.

Prowadzący opowiedział m.in. o rodzajach autorytetu, którymi może cieszyć się u pacjenta lekarz i wyjaśnił, jak wykorzystać ten autorytet w rozmowie z pacjentem, aby zachęcić go do podjęcia decyzji o przeprowadzeniu całkowitej metamorfozy swojego uśmiechu. Zostały omówione konkretne przypadki kliniczne (włącznie z zaproponowanymi planami leczenia o różnym stopniu zaangażowania finansowego). Zdobytą wiedzę Uczestnicy mogli sprawdzić w praktyce podczas odgrywanych w parach scenek, podczas których na bieżąco można było rozwiać wszelkie wątpliwości.

Ponieważ żadne leczenie, nawet najbardziej zaawansowane, nie przyniesie trwałych rezultatów, jeżeli pacjent nie będzie potrafił utrzymać bardzo dobrej higieny jamy ustnej, stąd równie ważną częścią szkolenia było zaznajomienie się z właściwościami płukanek Listerine, które wyróżnia zawartość olejków eterycznych. Uczestnicy mieli możliwość przetestowania flagowych produktów marki, by w sposób profesjonalny dobierać płukanki dla pacjentów o różnych potrzebach.

Na uwagę zasługuje praktyczne wykorzystanie produktów marki podczas szkolenia oraz element dodany: obecność świeżych ziół, w których występują naturalnie olejki eteryczne, które znajdziemy w składzie płukanek Listerine. To właśnie takie nieoczywiste szczegóły sprawiają, że wydarzenie dodatkowo zapada w pamięć.

Cele osiągnięte dzięki przyjętej strategii marketingowej:

  • doskonały odbiór tej formy współpracy z marką przez Członków stowarzyszenia,
  • organoleptyczne i merytoryczne zapoznanie się uczestników z pełną gamą produktów do płukania jamy ustnej Listerine,
  • przekazanie uczestnikom materiałów edukacyjnych i marketingowych przez Sponsora,
  • angażujący element rywalizacji – najlepsza scenka była nagradzana zestawami pełnowymiarowych produktów Listerine,
  • umocnienie w świadomości młodych dentystów pozycji płukanek Listerine jako dokładnie przebadanych, o doskonałych wynikach potwierdzonych w EBD, środków do higieny jamy ustnej,
  • w świadomości młodych lekarzy marka nie występuje tylko jako sprzedawca-producent, lecz jako Partner merytoryczny, od którego warto czerpać wiedzę.

W poszczególnych Oddziałach powstały również wysokiej jakości zdjęcia, które podkreśliły profesjonalizm wydarzenia i doskonale spełniły swoją rolę w naszych social mediach:

Pozostaje jedno pytanie: Jakie szkolenie możemy stworzyć specjalnie dla Ciebie?